partner2
TKP_0009_PRESTA_LOGO_hoch-1-1_grey-1-177x146
himile-europe-logo_grey-1-300x115
Bevándorlási Ügyintézés

- Munkavállalási és tartózkodási engedélyek
- EGT tagállamok állampolgáraira vonatkozó ügyintézés
- Letelepedési engedély

Hivatali Ügyintézés

- Társadalombiztosítási ügyek
- Adózási ügyek
- Munkáltatók bejeletnési kötelezettségei

Desztinációs Ügyintézés

- Orientáció
- Lakáskeresés
- Helyszíni szolgáltatások
- Gépjármű ügyek

Költöztetési Ügyintézés

- Nemzetközi költöztetés
- Nemzetközi vámkezelés
- Jármű szállítás
‎ - Kisállat szállítás

0 +

év tapasztalat

1997 óta

A relokációs szolgáltatások szakértője

A SETTLERS Relocation személyre szabott megoldásokat kínál azon vállalatok számára, amelyek magyarországi működésük során munkavállalóik egy részét hazánkba költöztetik, és akár hosszabb időre itt foglalkoztatják őket.

Sikerünk kulcsa a legjobb szolgáltatók összehangolása a relokáció minden területén, legyen szó a szükséges engedélyek beszerzéséről, lakáskeresésről vagy költöztetésről.

Ügyfeleinkre szabott megoldásinkkal és rugalmas szemléletünkkel a lehető legzökkenőmentesebb relokációs folyamatra törekszünk.

Bízza ránk a bürokráciát –
ajánlatunk magánszemélyeknek

Teljeskörűen intézzük a külföldi munkavállalók és családtagjaik munkavállalásához és tartózkodáshoz szükséges hivatali teendőket. Folyamatos támogatást nyújtunk a kapcsolódó ügyintézésekben, úgymint otthonkeresés, költözés és egyéb szolgáltatások.

Keressen megbízható partnert –
ajánlatunk HR szakemberek számára

Egyedi megoldásokat kínálunk olyan cégeknek, amelyek külföldieket foglalkoztatnak Magyarországon. Teljes körű támogatást nyújtunk relokációs ügyintézésben és megkönnyítjük a foglalkoztatással összefüggő ügyek intézését a külföldi munkavállalók és HR kollégák számára egyaránt.

Legfrissebb híreink

Hatósági ellenőrzések külföldi állampolgárokat foglalkoztató munkáltatóknál 2025-ben

In 2025, the competent immigration directorates and employment supervisory authorities will intensify their investiagtion of the compliance with the related legal requirements at employers employing foreign nationals. Feedback from our clients also confirms that inspections are more frequent, and the authorities impose fines more strictly. In addition to the existence of the necessary permits, it is a priority area of control whether employers have complied with all their reporting obligations.

Missed or late reporting may result in a public order fine or a labour fine, which may cause the rejection of future applications for work and residence permits.

The immigration and employment supervisory authorities are entitled to visit employers at any time, without prior notice, and to carry out their inspection procedure there.

If the authorities find a violation, the employer is condemned. Penalties are imposed depending on the severity of the offence. The penalty is more severe if the offence affects several employees or if the authority finds a repeated offence.

In connection with late reportings, both the immigration authority and the employment supervision authority may impose fines without holding an on-site inspection.

If you need help with the administration of permits related to the employment of foreign nationals or the fulfilment of employer reporting obligations, please contact our office using the contact details on the website.

Follow us on Facebook or LinkedIn to get instant updates on our new articles.

Megjelentek a 2025-től kötelező kulturális ismereti vizsga részletei

A 2024-től hatályos idegenrendészeti törvény a huzamos tartózkodásra jogosító engedélyek közül a Nemzeti tartózkodási kártya és az EU tartózkodási kártya kérelmezése kapcsán előírja, hogy a kérelmezőknek a magyar társadalmi együttélési feltételeknek való megfelelést egy kulturális ismereti vizsga teljesítésével kell igazolniuk. A vizsga letétele a 2025.01.01-től beadott kérelmek esetén kötelező.

A vizsgát szervező Kormányhivatal kihirdette a részleteket, a legfontosabb információkat alább összegezzük.

A kulturális ismereti vizsga tartalma

A kulturális ismereti vizsga az alábbi témakörökre épül:

  • Magyarország nemzeti jelképei és ünnepei
  • Magyarország történelmének legfontosabb eseményei
  • Az európai és a magyar irodalom és zenetörténet meghatározó személyiségei
  • Az Alaptörvény alapvető intézményei
  • Alapvető állampolgári jogok és kötelezettségek
  • Európa és Magyarország a mindennapokban

A vizsgára való felkészüléshez a segédanyag Budapest Főváros Kormányhivatala hivatalos honlapján található.

A vizsga ideje, helye

A vizsgaidőpontok a jelentkezések alapján kerülnek meghatározásra. A beosztás a jelentkezés sorrendjében történik, a behívott vizsgázókat legalább 15 munkanappal előre, írásban tájékoztatják a vizsga időpontjáról.

A vizsga helyszíne 1138 Budapest, Váci út 174.

Vizsgadíj

A vizsgadíj vizsga alkalmanként 20 000 Forint, mely előre, banki átutalással fizetendő.

Jelentkezés

A vizsgára Budapest Főváros Kormányhivatalánál, írásban lehet jelentkezni. A kitöltött jelentkezési lapot postán vagy e-mailben lehet eljuttatni a hivatalnak. Csatolni kell a jelentkezéshez a személyes okmányok másolatát, illetve a vizsgadíj befizetéséről szóló igazolást.

A vizsga követelményei

A vizsgát írásban, magyar nyelven kell teljesíteni. Tolmács segítsége nem megengedett.

A vizsga összesen 12 kérdésből áll, a megadott 6 témakör mindegyikéből 2-2 kérdést tartalmaz. Az írásbeli kidolgozásra 60 perc áll rendelkezésre.

Összesen 30 pont érhető el, a sikeres teljesítéshez legalább 16 pont szükséges.

A vizsgát legfeljebb három alkalommal lehet megpróbálni. Három sikertelen vizsga után nem lehetséges további vizsgára bejelentkezni.

A Kormányhivatal által publikált információk magyar nyelven érhetőek el, az alábbi linkeken:

Jelentkezési lap

Tájékoztató

Előkészítő anyag

Kövessen minket Facebook, vagy LinkedIn oldalunkon, hogy azonnal értesüljön az új cikkeinkről.

Olvassa el legújabb bejegyzéseinket

Mit mondanak ügyfeleink a munkánkról?

TKP_0009_PRESTA_LOGO_hoch-1-1_grey-1-177x146