Hivatali Ügyintézés

A Settlers Relocation Kft. minden relokációval összefüggő hatósági ügyben segítséget tud nyújtani, ami a külföldi állampolgárok legális magyarországi tartózkodásához és munkavállalásához kapcsolódik. Az ügyeket meghatalmazással intézzük, így ügyfeleinknek csak akkor kell felkeresniük a hatóságot, ha ez feltétlenül szükséges.

Az alábbiakban összefoglaljuk azokat a leggyakoribb hatósági ügyeket, amelyekben támogatást nyújtunk. Ha egyéb relokációs kérdésben segítségre van szüksége, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba!

A társadalombiztosítási szám (TAJ) a magyar társadalombiztosítási rendszerbe való beiratkozáshoz szükséges. A közegészségügyi ellátásra való jogosultsághoz a TAJ-számot társadalombiztosítási járulékfizetéssel aktiválni kell. .

  • TAJ szám: a magyar társadalombiztosítási rendszerbe való megjelenéshez szükséges, a szám kiadás után változatlan marad
  • TAJ kártya: az érvényes társadalombiztosítási fedezet igazolására szolgál, orvosi segítségnyújtás céljából be kell mutatni
  • Európai Társadalombiztosítási kártya (EHIC): jogosulttá tesz az EGT-n belüli orvosi kezelésre. Csak az EGT állandó lakosai jogosultak erre a kártyára, amennyiben rendelkeznek társadalombiztosítási fedezettel
  • A1 bizonyítvány: az EGT-ben kirendelt munkavállalók számára szükséges, igazolni kell a küldő ország társadalombiztosítási fedezetét

A magyarországi adózáshoz regisztrálni kell az adóhatóságnál, regisztrációt követően generálják az adóazonosítót, ez bekerül az adóhivatali rendszerbe, amely a foglalkoztatás megkezdéséhez szükséges. .

  • Adószám és adókártya: magánszemélyeknek a jövedelemadó bevallásához és befizetéséhez szükséges. Amennyiben a szülők családi adókedvezményben részesülnek, a gyermekek után is adóazonosító igénylése szükséges.
  • VPID szám: vámeljáráshoz szükséges, például háztartási cikkek szállításához vagy autó Magyarországra szállításához
  • Adóigazolás: igazolja az adózó jövedelmét, a befizetett adó összegét, tartozását, vagy azt, hogy nincs tartozás a hatóság felé

A munkáltatónak minden munkaviszony kezdetét és végét jelentenie kell a hatóságok felé – még akkor is, ha nincs szükség engedélyre. A Settlers Relocation Kft. teljeskörűen átvállalja a bejelentési kötelezettséget a munkáltató nevében.

  • Munkaviszony kezdetének/végének bejelentése a Munkaügyi Hivatal felé: Az engedélymentesen dolgozó munkavállalók számára kötelező.
  • A foglalkoztatás kezdetének/végének bejelentése a Bevándorlási Hivatal felé: tartózkodási engedéllyel rendelkezők és regisztrált EGT állampolgárok számára kötelező
  • Kiküldetés jelentése: az egyik EGT-országból egy másikba munkavégzés céljából kiküldött munkavállalók esetében szükséges. A kiküldetés tényét jelenteni kell a fogadó ország illetékes hatóságának. A Settlers Relocation Kft. nem csak Magyarországon, hanem minden EGT-országban támogatja Ügyfeleit a kiküldetések jelentésében.

A Settlers Relocation Kft. más adminisztratív ügyekben is támogatja ügyfeleit, mint például:

  • Erkölcsi bizonyítvány: Az igazolás a magyar bűnügyi nyilvántartási rendszerben kezelt adatok alapján, kérésre kerül kiállításra.
  • Családi pótlék igénylése: Megvizsgáljuk, hogy milyen támogatásra jogosult, és intézzük az az igénylést.
  • Ügyfélkapu regisztráció: Támogatást nyújtunk az e-ügyintéző rendszerbe történő regisztrációba.
  • Vezetői engedély honosítása: A törvényi előírások szerint a külföldi jogosítvány korlátozott ideig használható Magyarországon, utána honosítani kell. A jogosítvány származási országától függően előfordulhat, hogy vezetői vizsgát is kell tenni. A Settlers a folyamat kezdetétől, az engedély megszerzéséig nyújt támogatást.

A weboldalunkon sütiket használunk a magasabb felhasználói élmény nyújtása érdekében. Bővebb információt az adatkezelési tájékoztatónkban talál.