Egy hónapja van a mobilszolgáltatók feltöltőkártyás ügyfeleinek arra, hogy a tulajdonukban lévő ilyen típusú előfizetés szerződésadatait a szolgáltatójukkal leegyeztessék. Ellenkező esetben a lent részletezett törvénymódosításnak megfelelően szerződésük megszűnik.
Január 12-én lépett hatályba az az NMHH-rendelet, amely az elektronikus hírközlésről szóló törvénynek az előrefizetős SIM-kártyás mobiltelefonszerződéseket tárgyaló szabályait részletezi. A kihirdetett rendeletben a társadalmi egyeztetésre közzétett rendelettervezethez képest nincs lényegi változás. Életbe lép a mennyiségi korlátozás és kötelező az adategyeztetés is.
A törvény értelmében csak korlátozott számú előre fizetős SIM-kártya lehet egy előfizető nevén. A jogszabály azt is előírja, hogy új szerződés megkötése előtt is, majd a meglévő szerződéseknél évente szükséges az újbóli adategyeztetés. A szolgáltatóknak a már meglévő szerződéseket is felül kell vizsgálniuk, meglévő ügyfeleiket 2017. június 30-ig azonosítaniuk szükséges, különben a szerződést meg kell szüntetni.
Ha az előfizetőnek 2017. január 1-jén már meglévő feltöltőkártyás szerződése van, akkor a szolgáltatónak 2017. június 30-ig kell egyeztetnie az ügyfél adatait. Ha az előfizető 2017. január 1. után, új szerződést köt (feltöltőkártyás mobil előfizetést vásárol), akkor a szolgáltatónak még az előfizetői szerződés megkötése, a szolgáltatás életbe lépése előtt egyeztetnie kell az adatokat az ügyfelével.
Ha az előfizető személyazonosságának ellenőrzése eddig az időpontig nem történik meg, akkor az előfizető valamennyi ilyen típusú szerződése megszűnik a határidő lejártakor, tehát egy feltöltős SIM-kártyát sem használhat.
Az adategyeztetést évente el kell végezni, de legfeljebb egyszer. Új előfizetéskor még a szerződés megkötése előtt, majd évente egyszer kötelező az adategyeztetés. A 2017. január 1-jén már meglévő szerződések kapcsán először 2017. június 30-ig, majd szintén évente ez újra megtörténik.
Fontos tudni, hogy a szolgáltató nem veszi fel személyesen az ügyfelekkel a kapcsolatot a lakásukon vagy a munkahelyükön az adategyeztetés miatt. Az ilyen személyes megkeresések valószínűleg rossz szándékúak. Ha bizonytalan a megkeresés valódiságával kapcsolatban, vegye fel a kapcsolatot szolgáltatójával.
Forrás: www. nmhh.hu